„Zdravotnické vzdělání se neustále vyvíjí, pomalu ale postupně se výrazně přesouvá z tradičních metod (např. učebnice, přednášky, noční výuky) na komplexnější přístup, který také využívá moderní informační a komunikační technologie nástroje (např. e-learning, interaktivní algoritmy, počítačové simulace, virtuální pacienti). Bylo prokázáno, že posílení a zlepšení studijních dovedností studentů medicíny a i laiků při využití těchto zdrojů ve srovnání s tradičními metodami. Některé vedlejší faktory v medicíně a lékařském vzdělání také významně přispěly k těmto trendům, zejména rychlý rozvoj nových technologií a obecně upřednostňovaný kratší pobyt v nemocnici, což snižuje studentovu šanci zažít a vidět pacienty s danými symptomy nebo nemocemi.“
...tolik jako ochutnávka z úvodu článku, který se dále detailněji zaměřuje na elektronické vzdělávání v medicíně obecně, ale i představuje výhody portálu MEFANET. Tento projekt umožnil spolupráci ve výuce 10 lékařských fakult na obou stranách československé hranice . Publikované výukové pomůcky, materiály a přednášky pokrývají široké spektrum medicínských odvětví, od biochemie, přes anatomii a fyziologii až k hematoonkologii, dermatologii či otorhinolaryngologii. Akutní medicína představuje na poli e-learningových materiálů výzvu, jelikož se jedná o dynamické prostředí s vysokými nároky na práci v týmu, komunikaci, nutné rychlé klinické rozhodování a bleskové řešení náhle vzniklé a často životohrozující situace. Portál AKUTNĚ.cz je důležitou součástí portálu MEFANET, jelikož přináší pregraduálním i postgraduálním studentům lékařských a zdravotnických profesí ucelený zdroj informací pokrývající všechny aspekty akutní medicíny. Základním kamenem portálu AKUTNĚ.cz jsou interaktivní výukové algoritmy, virtuální nástroje simulující diagnostiku a terapii v akutních situacích. Svou podstatou naplňují to, co se skrývá pod výrazem „serious games“; nový směr v lékařském vzdělávání, který neunikne ani portálu MEFANET.
O tom, jaké je elektronické i personální zázemí algoritmů, jak takový algoritmus vzniká, jak probíhá jeho recenzování i tom, jak se studentům vlastně líbí, o tom všem se dočtete zde.